Een goede nachtrust: tips

Een goede nachtrust: tips

Een goede nachtrust: tips

Met de zomermaanden in aantocht wil je er altijd op je best uitzien. Dit kan door meer buiten te komen, meer te gaan sporten, gezonder te eten en schoonheidsslaapjes te houden. Vooral dat laatste kan tijdens de warmere maanden nu en dan wat moeilijker gaan. Overdag is het warmer en deze warmte blijft al vlug in je kamer hangen. Met volgende tips kan je tijdens de warmere maanden ook genieten van een goede nachtrust!

Afkoeling

Zorg voor voldoende afkoeling van je slaapkamer maar ook van je lichaam. Omdat huizen tegenwoordig goed geïsoleerd zijn, betekent dit ook dat het binnen minder snel afkoelt na een warmere dag. Je kamer kan je best verluchten als het buiten al wat koeler is. Dit doe je best door ramen en deuren tegenover elkaar open te zetten. Zo ontwikkel je gemakkelijk een luchtstroom. Je kan er ook voor kiezen om je ramen de hele nacht te laten open staan, maar dan moet je wel voldoende bescherming tegen de muggen en eventuele allergieën voorzien.

Een-goede-nachtrust.Afkoeling-raam

Je lichaam koel je het best af door een lauwe douche te nemen of nog een wandelingetje buiten te maken. Een koude douche voordat je gaat slapen is zeker geen goed idee. Hierdoor wordt je doorbloeding gestimuleerd en wek je energie op. Heb je geen zin meer om te douchen? Neem dan een koud voetenbad of koel je polsen af onder de kraan. Daardoor zal je lichaam langzaam afkoelen, wat heeft hetzelfde effect heeft als een lauwe douche.

Een-goede-nachtrust.Afkoeling-douche

Dekbed

Tijdens de warmere maanden zijn katoenen lakens een must. Deze zijn veel verkoelender dan synthetische stoffen. Niet zo voor katoen? Dan kan je ook kiezen voor satijnen stoffen. Als het enorm warm wordt kan je ook het dekbed uit het laken halen. Wil je toch onder een dekbed slapen? Dan is een wollen dekbed het beste want deze neemt ook vocht op.

Een-goede-nachtrust.Dekbed

Drink voldoende

Water drinken is gezond! Zeker wanneer je meer vocht verliest door de warmte. Een goede nachtrust betekent ook dat je meer zal zweten. Daarom is aan te raden om ten minste 2 liter per dag te drinken om uitdroging te voorkomen. Warme dranken en koffie drink je beter niet voor je gaat slapen. Om echt goed voorzien te zijn kan je een glas koud water naast je bed zetten, zo kan je makkelijk een slokje nemen om even af te koelen.

Een-goede-nachtrust.Drink-voldoende

Met deze tips zal je zeker en vast kunnen genieten van een goede nachtrust. En dat betekent meer energie en dus meer plezier overdag!

Laat hier je reactie achter.

Voeg reactie toe

Uw e-mailadres zal niet gepubliceerd worden. De verplichte velden zijn aangeduid met *