Just Cause 3 Review

Just Cause 3 Review

In de nieuwste game van Avalanche Studios, Just Cause 3, hang je ondersteboven aan helikopters, gebouwen en nog veel meer! Tijdens de eerste missie is het al meteen duidelijk wat Just Cause 3 is.  Het draait om ongelooflijke stunts, explosies en niet veel anders. In de Just Cause 3 Review zal je al snel duidelijk worden dat je deze game als de ideale kerstcadeau kan omschrijven.

Gameplay

Just Cause 3 is een open world third-person action-adventure game dat zich afspeelt op een Mediterraans eiland met Rico Rodriguez als hoofdpersonages. Een nieuw wingsuit, die permanent wordt voorzien voor de speler, is te zien in het spel en stelt de spelers in staat te glijden over de hele wereld. Wanneer de speler bijna de grond bereikt kunnen ze zich terug in de lucht trekken met behulp van grijpers. Naast het wingsuit kan je ook gebruik maken van de parachute.

Just Cause 3 heeft een gigantisch grote map, dus je hoeft niet alles te voet af te leggen of met de parachute. Het spel heeft zich ook voorzien op gevechtsvliegtuigen, gewone vliegtuigen, schepen, gevechtsvoertuigen en exotische auto’s. Deze voertuigen kunnen worden aangepast door de speler en kan worden gebruikt als wapen.

Just Cause 3 Review: het verhaal

Een aantal jaren na de gebeurtenissen in Just Cause 2 keert Rico Rodriguez terug naar zijn geboorteland Medici, een fictief mediterraans eiland. Dit eiland staat intussen onder de brute controle van de dictator General Sebastiano Di Ravello, die zijn ogen heeft ingesteld op wereldheerschappij. In Just Case 3 tracht Rico Rodriguez deze plannen te vernietigen.

Just Cause 3 map

Indrukwekkend Landschap

We kunnen er niet over liegen, de map en het landschap van Just Cause 3 zijn formidabel! Vergeleken met GTA V heeft Just Cause 3 een grote map. Dit wil toch wat zeggen aangezien GTA intussen zijn plaats in de gamewereld meer dan ingenomen heeft en ze bekend staat om hun open wereld. Ook de details zijn in Just Cause 3 piekfijn uitgewerkt en zeer mooi. De schaduw, de bergen, de bomen,… alle details zijn zeker de moeite waard.

Eigenzinnige besturing

Net als alle games van Just Cause, is de besturing op zijn eigen manier. Indien je de voorganger van Just Cause 2 hebt gespeeld ben je dit misschien al een beetje gewoon, maar het zal sowieso terug aanpassen worden. Niet dat het een vervelende besturing is. Het is gewoon anders dan je verwacht.

Single player game

Just Cause 3 heeft heel wat tijd gestoken in het maken van een single player game en dus is er jammer genoeg geen multiplayer. Ook begrijpelijk, het spel is nu al zeer groot met de gigantische map dus als daar nog eens een multiplayer functie in moet zou het spel te zwaar geworden zijn.

Door de grootte van het spel moet je soms lang wachten. Dit is wel enkel bij het laden van de game zelf. Omdat je iets langer moet wachten heb je wel veel minder framedrops, wat dan weer een positief aspect is. Just Cause 3 loopt dus niet vaak vast als je het speelt omdat hij er iets langer over doet bij het laden.

Conclusie

Just Cause 3 geeft je genoeg middelen om de boel op zijn kop te zetten. Maar het is zeker de moeite waard om Medici verkennen met een coole wingsuit, helikopter of andere leuke voertuigen. Je kan een helikopter laten verongelukken door het aan een standbeeld vast te maken, of een scooter gebruiken om een tank op te blazen. Je kan er zeer veel uren aan beleven zonder het verhaal te volgen en er is wel altijd iets te doen! Wij vergeleken de game bij Bol.com, Coolblue en Cosmox.

Allemaal goed en wel.. Maar hoeveel kost dit plaatje nu?

Shop Bol.com Coolblue
Prijs Vanaf €59,99* Vanaf € Error fetching: Operation timed out after 2000 milliseconds with 16012 bytes received